Skip to main content

Guru KAFA Yang Dipecat JAIS Kini Sudah Bergelar Guru Besar.

MASIH INGAT LAGI GURU NIE..? BELIAU DI PECAT DARI JAWATANNYA..
OLEH KERANA MEMOHON KENAIKAN ELAUN..
INGAT REZEKI MNUSIA ALLAH YG TENTUKAN
KINI BELIAU SEORANG GURU BESAR..
ALHAMDULILLAH



Setiap yang terjadi pasti ada hikmah disebaliknyakan. Begitulah yang terjadi kepada seorang guru Kelas Agama dan Fardhu Ain (KAFA), Ekhsan Bukharee B. Badarul Hisham yang telah dipecat Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) baru-baru ini.

Beliau yang kehilangan jawatan sebagai guru KAFA telah menerima kerja baru apabila telah dilantik menjadi guru besar sebuah sekolah agama swasta di Subang Mutiara.

"Saya diberi kepercayaan pemiliknya sebagai guru besar di Sekolah Rendah Islam (SRI) Al Iman, Subang Mutiara. Amanah yang besar dan tanggungjawab yang berat ini akan saya pikul bersama-sama rakan guru yang lain," ujarnya dipetik MalaysiaGazette.

BACA: Guru Kafa Tuntut Kenaikan Elaun Akhirnya Dipecat

Menurut beliau sekolah berkenaan baru beroperasi pada minggu ini dah amat memerlukan tenaga pengajar yang mempunyai idea, tenaga dan iltizam yang tinggi.

"Saya akan cuba bermula dari A kerana tiada pengalaman langsung mentadbir sebuah sekolah. Fokus utama adalah melahir dan membina manusia. Saya meletakkan tiga bulan pertama ini sebagai penanda aras kemampuan saya. Jika gagal, saya akan meletakkan jawatan dengan sendirinya," katanya kepada MalaysiaGazette di sini hari ini.

Katanya, dalam sistem pendidikan sekarang pendidikan yang ada berjaya melahirkan otak tetapi gagak membina watak

"Saya akan cuba sahut cabaran ini di SRI Al-Iman, Subang Mutiara. Mohon sokongan, dorongan dan doa dari guru-guru, anak murid serta kawan-kawan," ujarnya.

Dia walaubagaimanapun dalam masa yang sama akan tetap memperjuangkan peruntukan elaun tambahan guru-guru KAFA di Selangor seperti yang telah dijanjikan dalam manisfesto Pakatan Rakyat Selangor sebelum pilihanraya. - Siakapkeli.my

Comments

Popular posts from this blog

Wanita Berjubah Juga Tewas Di Tangan Negro

Hiasan NALURI setiap insan sememangnya mendambakan pasangan hidup untuk memenuhi keperluan zahir dan batin mereka. Perkara sama yang diharapkan Rozi Ali, seorang wanita Melayu Thailand yang berasal dari sebuah perkampungan di daerah Satun. Dia yang membesar di Selatan Thailand mengambil keputusan berhijrah ke Shah Alam, Selangor. Keputusannya itu tidak sia-sia kerana tidak lama selepas itu dia bergelar seorang usahawan berjaya dalam bidang membekalkan peralatan aksesori rumah. Mungkin kerana dihambat urusan perniagaan, soal jodoh tidak menjadi keutamaan wanita berusia 48 tahun ini. BACA :  GADIS MELAYU SELFIE DADA BULAT UPLOAD DALAM FACEBOOK Namun, kesibukan itu tidak menghalang wanita yang selesa mengenakan pakaian jubah ini daripada mengikuti kuliah agama dan solat berjemaah di sebuah surau di Shah Alam. Situasi itu juga menemukan wanita bersuara lembut ini dengan seorang lelaki Nigeria bernama Suhaili yang bekerja sebagai pekerja kontrak berhampiran rumah Ro

Video: Pelajar Sekolah Berasmara Dalam Kelas Tersebar...

Sebuah video rakaman 3GP yang memaparkan dua pelajar berasmara dalam kelas tanpa segan silu,kelakuan tidak senonoh pasangan pelajar itu dipercayai berlaku di dalam bilik kelas mereka sendiri tersebar di laman sosial. Video berdurasi 4.41 minit itu memaparkan gelagat seorang pelajar perempuan yang hanya membiarkan teman lelakinya yang juga seorang pelajar ‘meramas’ bahagian dadanya tanpa sebarang bantahan diikuti dengan sedikit gelak ketawa. Bukan setakat itu, malah dua pelajar terbabit dilihat bercumbuan di hadapan rakan mereka tanpa sebarang rasa malu. Apa nak jadi dengan anak muda zaman ini? Di usia sebegini, sepatutnya mereka lebih fokus pada pembelajaran, bukannya sibuk menjalinkan hubungan cinta monyet yang tidak memberikan jamin kononnya ’till Jannah’. Barangkali, sudah tiba masanya pihak sekolah memasang alat perakam tersembunyi di setiap bilik kelas agar setiap gerak geri pelajar sekolah dapat dipantau selain dari membuatkan pelajar² liar sebegini melakukan perbuata

(Gambar) Badan Kerbau, Kepala Buaya, Badan Bersisik

Bangkok: Penduduk di sebuah perkampungan terpencil di wilayah Sisaket gempar apabila seekor kerbau di kawasan terbabit melahirkan anak dengan kepala buaya. Haiwan itu juga mempunyai sisik tebal yang menyerupai sisik buaya tetapi dengan badan dan kaki kerbau. Anak kerbau aneh ini dilahirkan oleh seekor kerbau milik seorang petani, Nong Don di kampung Sa Ket di daerah Wanghin baru-baru ini. “Saya terkejut kerana tidak pernah melihat anak kerbau seperti ini. “Kerbau saya sebelum ini melahirkan anak yang normal dan ini adalah kali pertama haiwan itu melahirkan anak yang ganjil,” katanya memetik laporan myMetro . Namun, anak kerbau itu mati tidak lama selepas ia dilahirkan. Bangkai haiwan itu kemudian dibawa ke rumahnya. “Penduduk kampung terkejut melihat anak kerbau ini dan datang ke rumah saya kerana yakin haiwan ini membawa tuah,” jelasnya. Gambar anak kerbau itu kemudian menjadi viral di internet setelah ia dimuat naik. “Ramai penduduk dari wilayah lain datang ke ruma