Skip to main content

Kesian! Netizen Nak Tolong Tapi Dimaki Hamun Azwan Ali..



Siapa yang tak kenal dengan figura yang menggelar dirinya Diva AA iaitu Azwan Ali, seorang pengacara dan pelakon sensasi.

Sejak dari dahulu, Azwan sememangnya tak pernah kontang dari kontroversi malah sering dikritik kerana keceluparan mulutnya sama ada melalui siaran media televisyen dan akhbar mahupun di media sosial.

Dalam cerita terkini, Azwan dijadikan bahan lawak di ruang Internet setelah tindakannya memaki seorang peminat wanita mendapat perhatian awam.

Dihamun olehnya itu sesuatu yang biasa buat netizen, namun yang kelakarnya, mangsa kepada Diva AA kali ini tidaklah melakukan apa-apa provokasi pun, malah berniat baik kerana cuba membantu Azwan.

Ceritanya, bekas pengacara program gosip nombor satu, Melodi, itu telah mengemas kini status laman Twitter peribadinya dengan bertanyakan cadangan tempat bagi mendapatkan stik terbaik untuk berbuka puasa.

Tulisnya, “Slm. Nak steak la today! Cari cafe yang tak sesak melayu jebawok! Any ideas?”

Tweet tersebut kemudiannya dibalas oleh salah seorang peminatnya, Nur Azira dengan menulis, “menate”.


Tak lama lepas tu, Azwan membalas cadangan tersebut dengan bertubi-tubi makian.“Sundal bertudung paling binatang #menyalak real anjing! #puiii puashati tak neraka?”

Fuhh! Memang berapi betullah Diva AA apabila pengguna tersebut tulis menate. Bagi loghat tertentu, menate itu seerti dengan perkataan binatang.

Ops! Jangan mudah membuat kesimpulan. Rupa-rupanya, wanita berkenaan tidak mengutuk mahupun bergurau kasar dengan Azwan tetapi memberi cadangan yang diminta Azwan sebelum itu. Menate sememangnya wujud dan antara tempat terbaik untuk mendapatkan stik yang diidamkan Azwan.

Me’nate Steak House merupakan sebuah restoran stik eksklusif yang dimiliki oleh Mustaffa Othman, bekas pakar daging di Istana Bukchingham di London yang terletak di Wangsa Maju dan Ampang.

BACA : Kisah Sebenar Di Sebalik Harga Steak Bernilai RM9,388.50




Alahai, kasihan betul dengan nasib Nur Azira. Niat murninya untuk membantu tak pasal-pasal disalah erti oleh Azwan Ali. Memang makan maki percuma lah!

Wanita tersebut kemudiannya membalas, “I means steak house MENATE la Diva. Apa ni?”

Isu tersebut kemudiannya menjadi panas di Twitter dan Facebook dan ramai yang menempelak Azwan kerana tidak peka terhadap jawapan yang diberikan wanita terbabit.

Tak lama selepas dia dikutuk ramai pihak, Azwan mengambil keputusan untuk meletakkan mod privasi terhadap akaun Twitternya. Mungkin tak larat nak layan kerenah pengguna yang tak habis-habis mainkan isu tersebut.


Bagi si mangsa pula, hikmah terhadap kejadian tersebut, dia telah mendapat mesej dari Me’nate Steak House sendiri yang menjemputnya sekeluarga untuk menjamu selera di situ. Ya, tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapalah tahu…

Pengajarannya, lain kali kita janganlah mudah melatah terhadap sesuatu perkara yang diragui kerana mungkin ada penjelasan di sebaliknya. Tambah-tambah dalam bulan puasa ini, kan elok kalau kita henti melakukan perkara-perkara yang mengurangkan pahala seperti memaki hamun orang lain…

– MYNEWSHUB.CC

Pergaduhan Antara Azwan Ali, Ifa Raziah & Didie Alias

Comments

Popular posts from this blog

Wanita Berjubah Juga Tewas Di Tangan Negro

Hiasan NALURI setiap insan sememangnya mendambakan pasangan hidup untuk memenuhi keperluan zahir dan batin mereka. Perkara sama yang diharapkan Rozi Ali, seorang wanita Melayu Thailand yang berasal dari sebuah perkampungan di daerah Satun. Dia yang membesar di Selatan Thailand mengambil keputusan berhijrah ke Shah Alam, Selangor. Keputusannya itu tidak sia-sia kerana tidak lama selepas itu dia bergelar seorang usahawan berjaya dalam bidang membekalkan peralatan aksesori rumah. Mungkin kerana dihambat urusan perniagaan, soal jodoh tidak menjadi keutamaan wanita berusia 48 tahun ini. BACA :  GADIS MELAYU SELFIE DADA BULAT UPLOAD DALAM FACEBOOK Namun, kesibukan itu tidak menghalang wanita yang selesa mengenakan pakaian jubah ini daripada mengikuti kuliah agama dan solat berjemaah di sebuah surau di Shah Alam. Situasi itu juga menemukan wanita bersuara lembut ini dengan seorang lelaki Nigeria bernama Suhaili yang bekerja sebagai pekerja kontrak berhampiran rumah Ro

Video: Pelajar Sekolah Berasmara Dalam Kelas Tersebar...

Sebuah video rakaman 3GP yang memaparkan dua pelajar berasmara dalam kelas tanpa segan silu,kelakuan tidak senonoh pasangan pelajar itu dipercayai berlaku di dalam bilik kelas mereka sendiri tersebar di laman sosial. Video berdurasi 4.41 minit itu memaparkan gelagat seorang pelajar perempuan yang hanya membiarkan teman lelakinya yang juga seorang pelajar ‘meramas’ bahagian dadanya tanpa sebarang bantahan diikuti dengan sedikit gelak ketawa. Bukan setakat itu, malah dua pelajar terbabit dilihat bercumbuan di hadapan rakan mereka tanpa sebarang rasa malu. Apa nak jadi dengan anak muda zaman ini? Di usia sebegini, sepatutnya mereka lebih fokus pada pembelajaran, bukannya sibuk menjalinkan hubungan cinta monyet yang tidak memberikan jamin kononnya ’till Jannah’. Barangkali, sudah tiba masanya pihak sekolah memasang alat perakam tersembunyi di setiap bilik kelas agar setiap gerak geri pelajar sekolah dapat dipantau selain dari membuatkan pelajar² liar sebegini melakukan perbuata

(Gambar) Badan Kerbau, Kepala Buaya, Badan Bersisik

Bangkok: Penduduk di sebuah perkampungan terpencil di wilayah Sisaket gempar apabila seekor kerbau di kawasan terbabit melahirkan anak dengan kepala buaya. Haiwan itu juga mempunyai sisik tebal yang menyerupai sisik buaya tetapi dengan badan dan kaki kerbau. Anak kerbau aneh ini dilahirkan oleh seekor kerbau milik seorang petani, Nong Don di kampung Sa Ket di daerah Wanghin baru-baru ini. “Saya terkejut kerana tidak pernah melihat anak kerbau seperti ini. “Kerbau saya sebelum ini melahirkan anak yang normal dan ini adalah kali pertama haiwan itu melahirkan anak yang ganjil,” katanya memetik laporan myMetro . Namun, anak kerbau itu mati tidak lama selepas ia dilahirkan. Bangkai haiwan itu kemudian dibawa ke rumahnya. “Penduduk kampung terkejut melihat anak kerbau ini dan datang ke rumah saya kerana yakin haiwan ini membawa tuah,” jelasnya. Gambar anak kerbau itu kemudian menjadi viral di internet setelah ia dimuat naik. “Ramai penduduk dari wilayah lain datang ke ruma